دشتیاری؛ غرق شدن یک کودک اهل در هوتک

در سایه مشکلات شهروندان در دسترسی به آب سالم، یک کودک دوازده ساله در شهرستان دشتیاری بر اثر سقوط در هوتک (گودال ذخیره آب)، غرق شد و جان خود را از دست داد.

شدن یک کودک اهل در هوتک

به گزارش روژمان روز سه‌شنبه بیست و چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، یک کودک بر اثر سقوط در داخل گودال دخیره آب در شهرستان دشتیاری، غرق شد و جان خود را از دست داد. هویت این کودک، سرفراز گرگیج، ۱۲ ساله فرزند عبدالستار عنوان شده است.
براساس این گزارش، این کودک به دلیل عدم فنس‌کشی مناسب در اطراف گودال‌های ذخیره آب، به داخل یکی از این گودال ها سقوط کرده و غرق شده است.

عدم فنس‌کشی هوتک‌ها و بی‌تفاوتی مسئولین در ساماندهی آن‌ها سالانه باعث جان باختن بسیاری از کودکان در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری می‌شود.
هوتک یا هوتگ، گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در بلوچستان مردم از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، طی سال ٢٠٢۳، جمعاً ٩٨ مورد نقض حقوق کودکان در بلوچستان ثبت شده است. دستکم ٢٧ کودک کشته، ١٧ کودک زخمی، ٣ کودک در آب غرق شده‌اند، ٣٨ کودک بازداشت و هم‌چنین یک کودک‌همسر با ضرب گلوله کشته شده است.

Related posts